כלים שלובים לניהול תקשורת בגני ילדים (מתחילים)
המכללה האקדמית לחינוך אחוה מציעה למורים סדנה בנושא כלים שלובים לניהול תקשורת בגני ילדים.
הסדנה מתקיימת במסגרת תוכנית אופק חדש.
משך הקורס: 40 שעות מפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי.
תקשורת היא עולם בורא או הורס. מודעות לכוחה הרב תאפשר לגננת בחירה: ליצור יחסי קירבה עם הילדים, עם ההורים ועם שותפי התפקיד הקבועים והמתחלפים. אך בראש ובראשונה תאפשר מודעות זו לגננת הצעירה לבחור בגישה חיובית ועוצמתית כלפי עצמה ולהשתמש לשם כך בכלים התקשורתיים הנלמדים כאן באורח מודע ומדוייק.
בהסתמך על גישת הפסיכולוגיה החיובית(Positive Psychology) - בבחירת גישה חיובית ועוצמתית זו כלפי עצמה ויחסי הקירבה עם שותפיה הצעירים והבוגרים, יהא בידיה של הגננת לבנות תשתית יציבה ביותר לבריאת התוצאות החינוכיות הרצויות לה ולחוות סיפוק ואושר מן הדרך.
מטרות העל של התוכנית:
- העצמת החוסן הפנימי של הגננת הצעירה כמובילה וכמנהיגה בגן הילדים.
- הבניית גישה ומיומנויות לניהול עצמי מקדם ויישום מודע של כלים לניהול תקשורת מובילה ובוראת מציאות רצויה בגן הילדים.
נושאי הלימוד:
- גישות בסיס לתקשורת - 2 מודלים לניהול עצמי ולתקשורת
- תקשורת תוך אישית - גורם בעל השפעה מכרעת על איכות התקשורת הבינאישית.
- התוויית דרך לניהול שיחה ולתקשורת בוראת מציאות
דרכי הוראה:
הסדנא מבוססת על תהליכים פעילים של חקר חוויית התקשורת ותוצאותיה אשר ייערך בין הגננת לבין עצמה וכן בין הגננת לבין עמיתותיה לקבוצה. התהליכים ייערכו תוך שימוש בתכנים המובאים ממצבי תקשורת מהותיים לגננת בתוך הגן ומחוצה לו.
ייעשה שימוש בטכניקות מגוונות, כגון משחקי תפקיד, סימולציות ומשחקים חברתיים בזיקה לתכנים ולתובנות; דמיון מודרך - טכניקות מובנות לשם יצירת תהליכים ותובנות; כתיבה רפלקטיבית; הוראת עמיתים