התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה (מתחילים)
המכללה האקדמית לחינוך אחוה מציעה למורים סדנא העוסקת בהתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה. הסדנה נערכת במסגרת תוכנית אופק חדש.
היקף הלימודים: שני סמסטרים, כל אחד של 60 שעות (40 שעות מפגש קבותי ו- 20 שעות ליווי אישי).
התמודדות עם בעיות משמעת של ילדים הינה כיום חלק אינטגראלי של עבודת המחנך המחייבת הפעלת שיקולי דעת מקצועיים המבוססים על גישה הומאנית וביקורתית, רגישה ויעילה ודורשים ידע ומיומנויות מקצועיים. קיים מגוון רחב ועשיר של גישות, פתרונות ושיטות טיפול בבעיות הסתגלות ומשמעת, כאשר פיתרונות אלה אמורים לשקף הבנה מעמיקה יותר של מקור הבעיות, אלטרנטיבה לפתרונות מוכרים וחתירה לקיים את הטוב, הצודק והמוסרי.
הסדנא שלפנינו המלווה באמצעות צילום מאפשרת רפלקציה על הרפלקציה ומציעה למורה תהליך פעיל המאפשר למידה מההתנסות בעבודתו. המטרה של הסדנא היא שכל משתתפת תגבש השקפת עולם בעניין גבולות, מרחב אוטונומי וויסות עצמי של הילדים.
נושאים:
- מצוינות אל מול הצטיינות - מצוי הפוטנציאל אצל הילד קשה ההסתגלות
- פסיכולוגיה חיובית והשימוש בהשקפת עולם זו בהתמודדות עם בעיות משמעת
- גישות קוגניטיביות-הומאניות
- אימון בקומוניקציה רגישה ואפקטיבית
- פתרון בעיות בדרך הקומוניקציה
- הגישה לניתוח עסקאות
- משחקים ועסקאות
- התערבות טיפולית בילד הממרה
- כלים טיפוליים להתמודדות עם קשיי קשב וריכוז
- פיתוח הרגלי הקשבה ושיח עם ילדים קשיי הסתגלות