הקורסים המוצעים במסגרת "אופק חדש" דרגה 1 במכללת אחוה הם:
מיומנויות באימון (Coaching) למורה בראשית דרכו החינוכית (א')
הקורס מקנה גישה פעלתנית ופרו - אקטיבית למורים בראשית דרכם, העלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות בשליטה בכיתה, בחדר המורים ובקרב הגורמים השונים בביה"ס ומולו.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
מיומנויות באימון (Coaching) לגננת/ות בראשית דרכן החינוכית (ב')
הקורס מקנה גישה פעלתנית ופרו - אקטיבית לגננים וגננות בראשית דרכם, העלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות בשליטה בכיתה במהלך היו בקרב הגורמים השונים בגן הילדים ומולו.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
המורה כמנהל כיתה וכבעל תפקיד ארגוני במערכת הבית ספרית
סדנה זו מיועדת למורים חדשים בשנתם הראשונה לאחר ההתמחות ומטרתה לשפר את תהליך ההתאקלמות של המורה בבית הספר, להגביר את תחושת המסוגלות הארגונית ואת הביטחון העצמי במערכת הבית ספרית.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
הדיאלוג כמנוף במערכת החינוך
הסדנה נועדה ליצור תשתית לדיאלוג חינוכי בתרבות הארגונית של בית הספר תוך טיפוח והעצמת מורים מתחילים.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
הערכה והוראה דיפרנציאלית (קבוצה א')
היקף הקורס: 40 שעות מפגש קבוצתי ו20 שעות ליווי אישי.
מטרתו של הקורס לסייע למורה להגיע לכל ילד בכיתה ולעזור לו להגיע למימוש מלוא הפוטנציאל שלו באמצעות גישה הנקראת "הוראה דיפרנציאלית". בקורס המשתתפים ילמדו אסטרטגיות למידה לתלמידים הנבדלים זה מזה ברבים רגשיים, פיזיים, חברתיים וקוגניטיבים.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
כלים שלובים לניהול תקשורת בגן ילדים (לגננות בלבד)
מטרת הקורס היא שיפור מיומנויות התקשורת של הגננת מתוך מודעות ךכוחה של התקשורת כבונה או כהורסת ומתוך הכוונה ליצור יחסי קרבה עם הילדים ועם ההורים ומתוך גישה עוצמתית וחיובית של הגננת כלפי עצמה.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
ניהול כיתה
מטרתו של קורס ניוהל כיתה היא יצירת תשתית תקשורתית בתרבות הארגונית בבית הספר, תוך מחויבות ואחריות לתהליכי ניווט וניהול הכיתה.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
הערכה והוראה דיפרנציאלית (קבוצה ב')
היקף הקורס: 40 שעות מפגש קבוצתי ו20 שעות ליווי אישי.
מטרתו של הקורס לסייע למורה להגיע לכל ילד בכיתה ולעסור לו להגיע למימוש מלוא הפוטנציאל שלו באמצעות גישה הנקראת "הוראה דיפרנציאלית". בקורס המשתתפים ילמדו אסטרטגיות למידה לתלמידים הנבדלים זה מזה ברבים רגשיים, פיזיים, חברתיים וקוגניטיבים.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
פיתוח הוראת אנגלית יעילה
הקורס מיועד למורים מתחילים לאנגלית בשנתם השנייה התפקיד. הקורס פועל על פי הדרישות המומלצות של משרד החינוך למורים לאנגלית.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה סמסטר א'
הקורס מיועד להקנות למורים מתחילים דרכי התמודדות עם בעיות משמעת בקבוצת למידה, מיומנות הכרחית לעבודה תקינה של מחנך, המחייבת הפעלת שיקול דעת בבהתבסס על גישה ביקורתית ויעילה אך גם רגישה.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה סמסטר ב'
הקורס מיועד להקנות למורים מתחילים דרכי התמודדות עם בעיות משמעת בקבוצת למידה, מיומנות הכרחית לעבודה תקינה של מחנך, המחייבת הפעלת שיקול דעת בבהתבסס על גישה ביקורתית ויעילה אך גם רגישה.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).
פסיכולוגיה חיובית ולמידה מהצלחות בגן הילדים
הסדנה מיועדת לגננות מתחילות בשנתן הראשונה לאחר ההתמחות.
משך הקורס: 60 שעות (40 שעות במפגש קבוצתי ו- 20 שעות ליווי אישי).