למה ללמוד בגורדון?
- באקדמית גורדון סגל מרצים מהשורה הראשונה
- משלבים בין למידה עיונית ומעשית
- מעניקים יחס אישי לכל לומד ולומדת
- מובילים בתחום ההוראה החדשנית
- הקמפוס ממוקם בלב העיר חיפה עם תחבורה ציבורית נוחה ונוף מרהיב של הר וים.
- ברוב החוגים מאפשרים לשלב תעודת מקצוע מעבר לתואר
- התוכניות מותאמות לאנשים עובדים. רק יום לימודים אחד בשבוע. בחלק מהתוכניות ניתן לבחור בין לימודי בוקר וערב.
נרשמים חדשים עד לתאריך 31.1.23 ייהנו מהטבה ייחודית על סך 1,000 ₪! עפ"י התקנון
מסלול הלימודים תואר שני בהוראת המתמטיקה באקדמית גורדון הינה תכנית להכשרה מתקדמת למורים למתמטיקה אשר מעוניינים להוביל את הוראת המקצוע בבית הספר היסודי ובבית הספר העל-יסודי בשילוב כלים פדגוגיים וטכנולוגיים עדכניים.
המטרה המרכזית של התוכנית היא לתפתח אנשי סגל אשר אמורים להנהיג תהליכי למידה-הוראה עדכניים של מתמטיקה – אחד ממקצועות המפתח בבתי הספר.
התוכנית מיועדת למורים למתמטיקה בבית הספר היסודי ובבית הספר העל-יסודי אשר רוצים להתפתח ולהגיע לתפקידי מפתח בתחום הוראת המתמטיקה
לימודים בקמפוס המכללה יתקיימו ביום ד' מ-8:30 עד 16:15. ביום ד' ייערך מפגש סינכרוני ב-ZOOM בשעות הערב. כמו כן יתקיימו לימודים אסינכרוניים.
הלימודים לתואר שני בהוראת המתמטיקה מתחלקים להתמחות בבית הספר היסודי ובבית הספר העל-יסודי.
מבנה הלימודים בכל אחד מהנתיבים נועד להשיג את מטרות התוכנית.
התוכנית כוללת שלושה אשכולות:
- אשכול לימודי מתודולוגיה – חלק זה מתמקד בהכרת פרדיגמות המחקר בחינוך מתמטי. הסטודנטים רוכשים מיומנויות המאפשרות להם לחקור היבטים מגוונים של עיסוקם בהוראת מתמטיקה. כך למשל הם לומדים קורסים שעניינם שיטות מחקר למתקדמים, שיח מתמטי, היבטים רגשיים ומגדריים בלמידת מתמטיקה ומודלים להתפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה.
- אשכול דרכי הוראת המתמטיקה – זהו החלק המרכזי בתוכנית. הוא מתמקד בהיבטים יישומיים של הוראת המתמטיקה בכל הרמות של למידת המקצוע, לרבות ביטויים של עקרונות מתמטיים בסיסיים. הסטודנטים רוכשים ידע וכלים לפיתוח וליישום של אסטרטגיות הוראה ולמידה עדכניות בתחום המתמטיקה. קיימים שני סוגים של קורסים באשכול זה: (א) קורסים שעניינם הוא היבטים של התפתחות רכיבי הידע המתמטי של התלמיד במהלך למידת המקצוע (כמו למשל מושגים מרכזיים במתמטיקה בית ספרית, רכיבי החשיבה הגאומטרית והתפתחותה, שילוב טכנולוגיות בהוראת ובלמידת המתמטיקה, סמינריון בנושא מאפיינים וכלים לפיתוח חשיבה מתמטית); (ב) קורסים המתמקדים בסוגיות הוראה בבית ספר יסודי או על-יסודי בהתאם לנתיב הלמידה של הסטודנט.
- אשכול העמקת הידע המתמטי – בחלק זה המטרה היא שדרוג הידע הדיסציפלינרי של הסטודנט במתמטיקה באמצעות למידה בקורסים המתמקדים בנושאים ובתכנים מגוונים של תחום המתמטיקה. כך למשל נושאים נבחרים בתורת המספרים, או רעיון השימור והשינוי במתמטיקה, נלמדים בנתיב של בית הספר היסודי; האנליזה והוראתה בבית הספר העל-יסודי, או מושג אי-השוויון ויישומיו, נלמדים בנתיב של בית הספר העל-יסודי. בשני הנתיבים הלימודים מסתיימים בהגשת עבודת גמר, עבודה הצומחת מהלמידה באחד משני סמינריונים: (א) אסטרטגיות הערכה בחינוך המתמטי וחלופות בהערכת הישגים; (ב) הטרוגניות וטיפוח אוכלוסיות מיוחדות בלמידת מתמטיקה.
תחומי לימוד נוספים בהאקדמית גורדון - המכללהללימודי חינוך והוראה