לימודי חינוך לשוני בחברה רב-תרבותית לתואר שני
לימודי חינוך לשוני בחברה רב תרבותית לתואר שני הינם לימודים מרתקים, ייחודיים, מעשירים וחדשניים אשר עוסקים במאפייני השפות השונות הרלוונטיות לחברה הישראלית ומבקשים ללמד את הילדים ובני הנוער בבתי הספר כיצד ניתן לנצל את השפה ככלי לפיתוח אוריינות ומודעות רב תרבותית בבתי הספר בישראל.
מטרת הלימודים הינה הכשרת הבוגרים כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים שיש באפשרותם להוביל לשינוי במערכת החינוך תוך שימוש בשפה ככלי מרכזי לצורך שיפור התקשורת הבין אישית, פיתוח המודעות הרב תרבותית וסיוע בפתרון בעיות אישיות וקבוצתיות בבתי הספר.
מטרת הלימודים הינה הכשרת הבוגרים כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים שיש באפשרותם להוביל לשינוי במערכת החינוך תוך שימוש בשפה ככלי מרכזי לצורך שיפור התקשורת הבין אישית, פיתוח המודעות הרב תרבותית וסיוע בפתרון בעיות אישיות וקבוצתיות בבתי הספר.
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית?
מידע כללי אודות תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית
העידן המודרני מאופיים בשינויים תרבותיים מרובים, זאת כיוון שאנשים רבים מעתיקים את חייהם ממקום למקום וכן כי החשיפה לתכנים שונים ממדינות שונות ובשפות שונות הולכת גוברת. על כן, קמה תוכנית הלימודים בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית. תחום זה נועד לטפח מנהיגות חינוכית שתוביל לשינויים במערכת החינוך, זאת תוך שימוש בשפה ככלי לטיפוח האוריינות, התקשורת הבין אישית והמודעות הרב תרבותית.
תכנית הלימודים פונה אל מורי השפות השונות – עברית, ערבית, אנגלית ועוד, כמו גם מורים למקצועות רבי מלל כמו היסטוריה, ספרות וכדומה.
תכנית הלימודים פונה אל מורי השפות השונות – עברית, ערבית, אנגלית ועוד, כמו גם מורים למקצועות רבי מלל כמו היסטוריה, ספרות וכדומה.
תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית
קבלת פרטים ללא כל התחייבות
קהל היעד לתואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית
לימודי תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית פונים לכל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מעמיק, מרתק, מאתגר ומספק זה מתוך כוונה לרכוש ידע נרחב, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות בשלל המשרות המוצעות בתחום ובין אם לצורך הרחבת אופקים והעשרה אישית.
הלימודים מתאימים לבוגרי תארים ראשונים רלוונטיים אשר יש ברצונם לרכוש הכשרה באמצעותה יפתחו תוכניות לימודים ופרויקטים קהילתיים ובית-ספריים בתחום האוריינות והרב תרבותיות, הבנת האחר, העצמה והתפתחות אישית ומקצועית, פתרון בעיות ועוד.
הלימודים מתאימים לבוגרי תארים ראשונים רלוונטיים אשר יש ברצונם לרכוש הכשרה באמצעותה יפתחו תוכניות לימודים ופרויקטים קהילתיים ובית-ספריים בתחום האוריינות והרב תרבותיות, הבנת האחר, העצמה והתפתחות אישית ומקצועית, פתרון בעיות ועוד.
תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית
תנאי הקבלה ללימודי חינוך לשוני בחברה רב תרבותית לתואר שני משתנים בין מוסד לימודי אחד למשנהו, אך על פי רוב מתבססות דרישות הקבלה על סיום תואר ראשון רלוונטי בציון ממוצע של 80 ומעלה, כאשר ייתכן ויידרשו המועמדים להשלים קורסים מסוימים בתחום אם אינם למדו אלו במסגרת התואר הראשון. בנוסף על המועמדים להחזיק בתעודת הוראה ובניסיון מעשי בעבודה בתחום.
כמו כן, ייתכן ויידרשו המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי או מבחני קבלה ספציפיים, זאת על מנת לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. בכדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ לברר מול כל מוסד לימודים מהן דרישות הקבלה אותן מציב.
כמו כן, ייתכן ויידרשו המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי או מבחני קבלה ספציפיים, זאת על מנת לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. בכדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ לברר מול כל מוסד לימודים מהן דרישות הקבלה אותן מציב.
תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית
קבלת פרטים ללא כל התחייבות
משך לימודי חינוך לשוני בחברה רב תרבותית לתואר שני
במרבית מוסדות הלימוד, נפרשים לימודי התואר השני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית על פני תקופת זמן של כשנתיים, אמנם משך הזמן יכול להשתנות בהתאם למסלול הלימודים הנבחר. באם יבחרו להשתלב במסלול המחקרי (מסלול תזה) יידרשו להשלמת שנה נוספת.
כמו כן, חשוב לדעת כי מרבית המכללות מאפשרות השתלבות בלימודים במסלול המתקיים בשעות הערב ובימי שישי בבוקר, דבר המאפשר את רכישת ההכשרה המבוקשת גם עבור מועמדים שאינם יכולים לפנות את יומם לטובת הלימודים מסיבות שונות.
כמו כן, חשוב לדעת כי מרבית המכללות מאפשרות השתלבות בלימודים במסלול המתקיים בשעות הערב ובימי שישי בבוקר, דבר המאפשר את רכישת ההכשרה המבוקשת גם עבור מועמדים שאינם יכולים לפנות את יומם לטובת הלימודים מסיבות שונות.
נושאי הלימוד בתואר השני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית
במהלך לימודי התואר השני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית מתקיים שילוב בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות ותרגולים רבים, כאשר השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה.
בדרך כלל, התכנים הנלמדים במהלך הלימודים כוללים קורסים בנושא סוגיות מתקדמות באוריינות ולמידה בעולם רב לשוני, סוגיות בבלשנות משווה, מחקר נרטיבי, שיח אינטרנט בחברה רב תרבותית, אנגלית כשפה זרה באוכלוסיות שונות בישראל, עברית לשון וסגנון בטקסטים ספרותיים, סוגיות בעברית החדשה, מחקר אתנוגרפי, מחקר פעולה בחינוך, התפתחות שפה תקינה ועוד.
בדרך כלל, התכנים הנלמדים במהלך הלימודים כוללים קורסים בנושא סוגיות מתקדמות באוריינות ולמידה בעולם רב לשוני, סוגיות בבלשנות משווה, מחקר נרטיבי, שיח אינטרנט בחברה רב תרבותית, אנגלית כשפה זרה באוכלוסיות שונות בישראל, עברית לשון וסגנון בטקסטים ספרותיים, סוגיות בעברית החדשה, מחקר אתנוגרפי, מחקר פעולה בחינוך, התפתחות שפה תקינה ועוד.
תעודת גמר לאחר לימודי חינוך לשוני בחברה רב תרבותית לתואר שני
לבוגרי הלימודים אשר יעמדו בהצלחה בכל הדרישות, ביניהן עמידה בחובת נוכחות, מעבר מוצלח של הבחינות והגשת מטלות, יוענק תואר M.Ed בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
אפשרויות תעסוקה לבוגרי תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית
עם סיום לימודי התואר השני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית יכולים הבוגרים להשתלב בשוק העבודה בשלל מקומות ומשרות, לרכז את המקצוע, להוביל פרויקטים קהילתיים או בית ספריים בתחום האוריינות והרב תרבותיות, לפתח תוכניות לימודים בתחום זה, להוביל תהליכי למידה בתחום ועוד.
לימודי המשך לאחר תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית
בוגרי לימודי תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב תרבותית המעוניינים להמשיך ללימודים מתקדמים ולרכוש ידע נוסף, בין אם לצרכי העשרה אישית ובין אם מתוך כוונה להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולרכוש ידע ומיומנויות נוספים שיסייעו להם להתקדם בסולם התפקידים המקצועי יוכלו להמשיך ללימודי תואר שלישי בתחום החינוך.
מודעה
מחפש תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית?