לימודי Google AdSense במכללות
יותר מ-80% מהגולשים מגיעים לכל מקום באינטרנט דרך מנוע החיפוש Google. לימודי Google AdSense עוסקים בדרכים לפיתוח אתר שיביא לתנועת גולשים גדולה ולגריפת רווחים מתכנית השותפים של גוגל. Google AdSense היא רשת פרסום של חברת גוגל המאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט למכור שטחי פרסום באתר שלהם. כמו כן, הרשת מאפשרת גם מכירת שטחי פרסום בסרטים אפליקציות ועוד. רשת הפרסום של גוגל תומכת במודעות בצורה של טקסט, תמונות או וידאו. האלגוריתם של גוגל הוא "חכם" ויודע להתאים מודעה רלוונטית לעמוד ולאתר בו היא מפורסמת, מכאן נובע השם AdSense.
סביב נושא השיווק, הפרסום והקידום קיים באינטרנט שוק ענף המוצף במשתתפים וגם בכסף. מפרסמים מעוניינים שפרסומות שלהם יופיעו במספר גדול יותר של אתרים ובעלי האתרים רוצים להצליח לגרד עוד כמה שקלים מהאתר שלהם בעזרת פרסום. הקורס מלמד איך להקים עסק באינטרנט ונוגע בנושאים רבים כגון מחקר שווקים, בחירת מודל עסקי לאתר, ניסוח אתר מכירה שבאמת מוכר, ומעקב אחר התנהגות הגולשים באתר לשם מיקסום הרווחים.
סביב נושא השיווק, הפרסום והקידום קיים באינטרנט שוק ענף המוצף במשתתפים וגם בכסף. מפרסמים מעוניינים שפרסומות שלהם יופיעו במספר גדול יותר של אתרים ובעלי האתרים רוצים להצליח לגרד עוד כמה שקלים מהאתר שלהם בעזרת פרסום. הקורס מלמד איך להקים עסק באינטרנט ונוגע בנושאים רבים כגון מחקר שווקים, בחירת מודל עסקי לאתר, ניסוח אתר מכירה שבאמת מוכר, ומעקב אחר התנהגות הגולשים באתר לשם מיקסום הרווחים.
מה לומדים בקורס Google AdSense?
בקורס זה ילמד איך לבנות אתר בצורה רווחית, ולהרוויח ממנו כסף ע"י השמת מקורות רווח לאתר עצמו. הקורס מכסה את כל הנושאים, החל ממחקר השוק למציאת הנישה, דרך בניית תוכן, עבודה מול קבלני משנה, הקמת אתר אינטרנט ועד שיפור המוניטין של האתר, כיצד לשלב פרסומות באתר באופן אסטרטגי, מקורות הכנסה נוספים, מדידה ושיפור ביצועים. על מנת לשפר את התשואה להשקעה של הפירסום בגוגל, ישנם מספר כלים לשם שיפור השיווק והפרסום:
- בדיקת המרה (conversion) - מנוע החיפוש גוגל מאפשר למפרסם לקבוע דפים בתוך האתר שלו, כך שבמידה ומשתמש לוחץ על פרסומת בגוגל, ולבסוף הגיע אל אותם דפים, ניתן יהיה לקבוע שבוצעה המרה של גולש רגיל ללקוח. כלי זה מאפשר לקבוע איזה מילות חיפוש יצרו את אחוז ההמרות הגבוה - ובכך לתרום להבנה של לקוחות האתר.
- השוואת מסרים פרסומיים - קיימת אפשרות להגדיר מספר מסרים פרסומיים כדי לבדוק איזה מבין המסרים יעבוד בצורה טובה יותר. גוגל יציג את המסר בעל התוצאות הטובות יותר מאשר את אלו המייצרים תוצאות טובות פחות. בצורה זו ניתן למעשה לבצע מעין סקר שוק בכדי להשוות מסרים פרסומיים שונים.
- כלי מילות מפתח - גוגל מציע כלי המאפשר להכניס מילת מפתח, ולקבל מילות מפתח הקשורות אל מילת המפתח המבוקשת. בצורה זו ניתן להגדיל את מאגר מילות המפתח המתאימות באתר.
- דוחות מפורטים - גוגל אדוורדס מאפשר למפרסם דוחות מפורטים שבעזרתם למפרסם ניתנת האפשרות לראות את מספר הפעמים שהופיעה המודעה שלו עבור כל מילה, כמה לחיצות בוצעו על כל מודעה, וכמה המרות נוצרו. כמו כן, מאפשרים דוחות אלו לראות את רמת השכיחות היחסית של מילות החיפוש, ומספר הפעמים מבצעים משתמשים חיפוש על כל אחת - מידע קריטי מאין כמוהו לבעל אתר.
- בדיקת המרה (conversion) - מנוע החיפוש גוגל מאפשר למפרסם לקבוע דפים בתוך האתר שלו, כך שבמידה ומשתמש לוחץ על פרסומת בגוגל, ולבסוף הגיע אל אותם דפים, ניתן יהיה לקבוע שבוצעה המרה של גולש רגיל ללקוח. כלי זה מאפשר לקבוע איזה מילות חיפוש יצרו את אחוז ההמרות הגבוה - ובכך לתרום להבנה של לקוחות האתר.
- השוואת מסרים פרסומיים - קיימת אפשרות להגדיר מספר מסרים פרסומיים כדי לבדוק איזה מבין המסרים יעבוד בצורה טובה יותר. גוגל יציג את המסר בעל התוצאות הטובות יותר מאשר את אלו המייצרים תוצאות טובות פחות. בצורה זו ניתן למעשה לבצע מעין סקר שוק בכדי להשוות מסרים פרסומיים שונים.
- כלי מילות מפתח - גוגל מציע כלי המאפשר להכניס מילת מפתח, ולקבל מילות מפתח הקשורות אל מילת המפתח המבוקשת. בצורה זו ניתן להגדיל את מאגר מילות המפתח המתאימות באתר.
- דוחות מפורטים - גוגל אדוורדס מאפשר למפרסם דוחות מפורטים שבעזרתם למפרסם ניתנת האפשרות לראות את מספר הפעמים שהופיעה המודעה שלו עבור כל מילה, כמה לחיצות בוצעו על כל מודעה, וכמה המרות נוצרו. כמו כן, מאפשרים דוחות אלו לראות את רמת השכיחות היחסית של מילות החיפוש, ומספר הפעמים מבצעים משתמשים חיפוש על כל אחת - מידע קריטי מאין כמוהו לבעל אתר.
מה היא מטרתו של קורס Google AdSense?
הקורס מלמד כיצד ניתן להפיק רווחים מהצבת פרסומות אפקטיביות באתר אינטרנט וכיצד להקים אתר ספציפית למען מטרה זו. בקורס ילמדו התלמידים כיצד לבחור את הנושא בו יעסוק האתר, כיצד לשלב פרסומות באתר באופן אסטרטגי, שילוב מקורות רווח נוספים באתר וכיצד לדאוג לכך שתהיה תנועת גולשים תמידית באתר. קורס Google AdSense מלמד כיצד לפרסם את העסק שלך במנוע החיפוש הגדול בעולם, ליצור עמודי נחיתה ש-Google "אוהב" ולעקוב אחרי ביצועי הקמפיין שלך להגדלת רווחים.
בנוסף, בקורס ילמד איך ליצור קמפיין ברשת התוכן של Google, ולהציב את הפרסומת שלנו מול מליוני גולשים באתרים המציגים מודעות של גוגל. למעשה בחירת הפרסומת הספציפית שמופיעה בעמוד ספציפי לגולש ספציפי נעשית על ידי אלגוריתמים. מטרת האלגוריתמים היא למקסם את הרווח משטח הפרסום על ידי בחירת מודעה שהופעתה עשויה להכניס לרשת הפרסום ולבעל האתר את הסכום הגבוה ביותר בסיכוי הגבוה ביותר. בחישוב הסיכוי של המודעה להכניס כסף לרשת הפרסום נלקחים בחשבון:
- נושא האתר והעמוד בו תופיע המודעה.
- מודעת הפרסום - טקסט במודעה עצמה, סוג המודעה.
- זמן - שעה ביום, יום בשבוע
- מידע על מחשב של הגולש באתר כמו מיקום גאוגרפי, סוג המחשב, שפה.
- מידע על הגולש כמו גיל, מין. (אם ידוע)
- היסטוריה של הגולש - ביקור באתר המפרסם או חיפושים קודמים שהוא עשה בגוגל.
- היסטוריה של המודעה - יחס הקלקות להופעת.
בנוסף, בקורס ילמד איך ליצור קמפיין ברשת התוכן של Google, ולהציב את הפרסומת שלנו מול מליוני גולשים באתרים המציגים מודעות של גוגל. למעשה בחירת הפרסומת הספציפית שמופיעה בעמוד ספציפי לגולש ספציפי נעשית על ידי אלגוריתמים. מטרת האלגוריתמים היא למקסם את הרווח משטח הפרסום על ידי בחירת מודעה שהופעתה עשויה להכניס לרשת הפרסום ולבעל האתר את הסכום הגבוה ביותר בסיכוי הגבוה ביותר. בחישוב הסיכוי של המודעה להכניס כסף לרשת הפרסום נלקחים בחשבון:
- נושא האתר והעמוד בו תופיע המודעה.
- מודעת הפרסום - טקסט במודעה עצמה, סוג המודעה.
- זמן - שעה ביום, יום בשבוע
- מידע על מחשב של הגולש באתר כמו מיקום גאוגרפי, סוג המחשב, שפה.
- מידע על הגולש כמו גיל, מין. (אם ידוע)
- היסטוריה של הגולש - ביקור באתר המפרסם או חיפושים קודמים שהוא עשה בגוגל.
- היסטוריה של המודעה - יחס הקלקות להופעת.
מודעה