לימודי מרקום
לימודי מרקום (MarCom – Marketing Communication) במסגרת לימודי תעודה, או בעברית – לימודי תקשורת שיווקית, הינם לימודים מרתקים, מעשיים ומעשירים אשר נלמדים תחת ענף השיווק והמכירות. מטרתם של לימודים אלו הינה להכשיר את בוגריהם להוצאה לפועל של האסטרטגיה השיווקית של חברות, מוצרים ושירותים שונים.
תכנית הלימודים מקנה לסטודנטים ידע תיאורטי מקיף ומעמיק בשילוב עם מיומנויות וכלים מעשיים הנדרשים לצורך הגדרת קו שיווקי אחיד לקהלי יעד שונים שיהווה קו תדמית של החברה או העסק, כמו גם להעביר מסרים פרסומיים לצורך השגת מטרות הארגון וקידום מכירותיו.
תכנית הלימודים מקנה לסטודנטים ידע תיאורטי מקיף ומעמיק בשילוב עם מיומנויות וכלים מעשיים הנדרשים לצורך הגדרת קו שיווקי אחיד לקהלי יעד שונים שיהווה קו תדמית של החברה או העסק, כמו גם להעביר מסרים פרסומיים לצורך השגת מטרות הארגון וקידום מכירותיו.
מידע כללי אודות קורס מרקום
תחום התקשורת השיווקית הינו תחום הולך ומתפתח המשלב בין שיווק ופרסום לבין מכירה, זאת לצורך קידום העסק, השגת מטרותיו וגריפת רווחים כלכליים. התחום מורכב מחמישה מרכיבים עיקריים: פרסום, שיווק ישיר, מכירה אישית, יחסי ציבור וקידום מכירות.
בכלל החלקים הללו נעשה שימוש בכלי התקשורת השונים כמו עיתונות, תשדירי רדיו, שלטי חוצות, ערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכדומה, כאשר הרעיון העומד בבסיס הוא העברת מסרים שיווקיים לקהל יעד ספציפי.
בכלל החלקים הללו נעשה שימוש בכלי התקשורת השונים כמו עיתונות, תשדירי רדיו, שלטי חוצות, ערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכדומה, כאשר הרעיון העומד בבסיס הוא העברת מסרים שיווקיים לקהל יעד ספציפי.
קהל היעד לקורס מרקום
לימודי קורס מרקום פונים לכל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מעמיק, מרתק, מאתגר ומספק זה, בין אם מתוך כוונה לרכוש ידע נרחב, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות בשלל המשרות המוצעות בתחום ובין אם לצורך הרחבת אופקים והעשרה אישית.
הלימודים מתאימים הן לחסרי כל רקע וניסיון קודם בנושא המעוניינים ברכישת הכשרה מקצועית ואיכותית בתחום מבוקש ורווחי זה, והן לבעלי עסקים, לעוסקים בשיווק ומכירות, מנהלי מדיה חברתית וכדומה, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם.
הלימודים מתאימים הן לחסרי כל רקע וניסיון קודם בנושא המעוניינים ברכישת הכשרה מקצועית ואיכותית בתחום מבוקש ורווחי זה, והן לבעלי עסקים, לעוסקים בשיווק ומכירות, מנהלי מדיה חברתית וכדומה, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם.
תנאי הקבלה לקורס מרקום
תנאי הקבלה לקורס מרקום משתנים בין מוסד לימודי אחד למשנהו, כאשר ישנם קורסים הפתוחים בפני הקהל הרחב ואינם מציבים דרישות קבלה כלל, וישנם כאלו הדורשים כי יהיו המועמדים בני 18 ומעלה, בוגרי 12 שנות לימוד ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה.
כמו כן, ייתכן כי יידרשו המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי או מבחני קבלה ספציפיים, זאת על מנת לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. בכדי להבין מה האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ לברר מול כל מוסד לימודים מהן דרישות הקבלה אותן מציב.
כמו כן, ייתכן כי יידרשו המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי או מבחני קבלה ספציפיים, זאת על מנת לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. בכדי להבין מה האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ לברר מול כל מוסד לימודים מהן דרישות הקבלה אותן מציב.
משך לימודי מרקום
משך לימודי מרקום משתנה בין המכללות השונות, היקף החומר הנלמד, הרקע הקודם של המועמדים ומתכונת הלימודים. על פי רוב, כוללים הלימודים בין 60 ל-120 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן הנעה בין שלושה חודשים לבין חצי שנה.
כמו כן, חשוב לדעת כי מרבית המכללות מאפשרות השתלבות בלימודים במסלול המתקיים בשעות הערב ובימי שישי בבוקר, דבר המאפשר את רכישת ההכשרה המבוקשת גם עבור מועמדים שאינם יכולים לפנות את יומם לטובת הלימודים מסיבות שונות.
כמו כן, חשוב לדעת כי מרבית המכללות מאפשרות השתלבות בלימודים במסלול המתקיים בשעות הערב ובימי שישי בבוקר, דבר המאפשר את רכישת ההכשרה המבוקשת גם עבור מועמדים שאינם יכולים לפנות את יומם לטובת הלימודים מסיבות שונות.
נושאי הלימוד בקורס מרקום
במהלך לימודי הקורס בנושא מרקום מתקיים שילוב בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות ותרגולים רבים, כאשר השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה.
בדרך כלל, התכנים הנלמדים בקורס כוללים נושאים כמו פרסום ויחסי ציבור, מיתוג, קידום מכירות, שימוש בערוצי התקשורת עבור המרקום, בניית תוכנית שיווקית, הקניית כלים ניהוליים ויצירתיים לפרויקט מרקום, ניהול משא ומתן, זכויות יוצרים, לוגיסטיקה, תמחור, תקצוב, יוזמה, נהלי עבודה, ניהול ובקרה תקציבית, מיתוג, בניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב גרפי, כתיבה שיווקית ועוד.
בדרך כלל, התכנים הנלמדים בקורס כוללים נושאים כמו פרסום ויחסי ציבור, מיתוג, קידום מכירות, שימוש בערוצי התקשורת עבור המרקום, בניית תוכנית שיווקית, הקניית כלים ניהוליים ויצירתיים לפרויקט מרקום, ניהול משא ומתן, זכויות יוצרים, לוגיסטיקה, תמחור, תקצוב, יוזמה, נהלי עבודה, ניהול ובקרה תקציבית, מיתוג, בניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב גרפי, כתיבה שיווקית ועוד.
תעודת גמר לאחר קורס מרקום
לבוגרי הלימודים אשר יעמדו בהצלחה בכל הדרישות, ביניהן עמידה בחובת נוכחות, הגשת תרגילים, הגשת פרויקט סיום והשתתפות פעילה בשיעורים תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
אפשרויות תעסוקה לבוגרי לימודי מרקום
עם סיום לימודי מרקום יכולים הבוגרים להשתלב בשוק העבודה במסגרת שלל משרות ומקומות וביניהם חברות מדיה דיגיטלית, חברות עסקיות, חברות שיווק ופרסום, חברות יחסי ציבור וכדומה. נוסף על כך יכולים הבוגרים לפנות לדרך עצמאית בה יציעו את שירותיהם באופן פרטי לכל המעוניינים בכך וכן לקדם את העסק הפרטי שלהם.
לימודי המשך לאחר קורס מרקום
בוגרי קורס מרקום המעוניינים להמשיך ללימודים מתקדמים ולרכוש ידע נוסף, בין אם לצרכי העשרה אישית ובין אם מתוך כוונה להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולרכוש ידע ומיומנויות נוספים שיסייעו להם להתקדם בסולם התפקידים המקצועי יוכלו להמשיך ללימודים בקורס שיווק ופרסום דיגיטלי שיכשיר אותם לשיווק שירותים ומוצרים ברשת האינטרנט ובמדיה החברתית.
אפשרות נוספת העומדת בפני הבוגרים הינה המשך לימודים בקורס קידום אתרים SEO בו יוכשרו לשיפור מיקומם של אתרים ברשימה המתקבלת בעת חיפוש מילות מפתח במנועי החיפוש השונים.
אפשרות נוספת העומדת בפני הבוגרים הינה המשך לימודים בקורס קידום אתרים SEO בו יוכשרו לשיפור מיקומם של אתרים ברשימה המתקבלת בעת חיפוש מילות מפתח במנועי החיפוש השונים.
מודעה