לימודי תקשורת שיווקית במכללות
כל עסק שמכבד את עצמו יודע, שהוא לא יכול להתקיים ולהגדיל את מספר הלקוחות שלו מבלי להתייחס לשני תחומים חשובים: תקשורת ושיווק. השילוב בין השניים יוצר תחום חדש ומרתק למדי, בשם תקשורת שיווקית, או ה - MARCOM. התקשורת השיווקית נועדה להעביר מסר לקהל היעד של העסק או הארגון, והיא כוללת חמישה מרכיבים מרכזיים – פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, שיווק ישיר ומכירה אישית. מנהל המרקום עוסק בהוצאת האסטרטגיה השיווקית של הארגון לפועל, תוך שימוש בעל אמצעי שיכול לשאת את הלוגו של החברה ולהעביר מסר חיובי עליה: ניוזלטרים (דיוור ישיר), טלמרקטינג, סמינרים, אירועים חברתיים ללקוחות, חוברות פרסום, מצגות, ועוד.
אם אתם מעוניינים להשתלב בעבודה מאתגרת ודינאמית בעולם השיווק והפרסום, או אם אתם כבר עוסקים בתחומים אלו ומעוניינים בלימודים שיתרמו רבות להתפתחותכם המקצועית – ייתכן כי הלימודים בקורס תקשורת שיווקית (או קורס המרקום – MARCOM) מיועדים עבורכם. לימודים אלו יקנו לכם, תוך חודשים ספורים, את כל הידע והכלים הדרושים להפוך לאיש תקשורת שיווקית מהשורה הראשונה. בקורס תלמדו את עקרונות המיתוג, שיווק באינטרנט, עבודה עם התקשורת (לרבות יחסי ציבור) ונושאים רבים אחרים אשר ישמשו אתכם למגוון תחומים אחרים בחיים.
אם אתם מעוניינים להשתלב בעבודה מאתגרת ודינאמית בעולם השיווק והפרסום, או אם אתם כבר עוסקים בתחומים אלו ומעוניינים בלימודים שיתרמו רבות להתפתחותכם המקצועית – ייתכן כי הלימודים בקורס תקשורת שיווקית (או קורס המרקום – MARCOM) מיועדים עבורכם. לימודים אלו יקנו לכם, תוך חודשים ספורים, את כל הידע והכלים הדרושים להפוך לאיש תקשורת שיווקית מהשורה הראשונה. בקורס תלמדו את עקרונות המיתוג, שיווק באינטרנט, עבודה עם התקשורת (לרבות יחסי ציבור) ונושאים רבים אחרים אשר ישמשו אתכם למגוון תחומים אחרים בחיים.
מידע כללי אודות קורס מרקום MARCOM - תקשורת שיווקית
MARCOM (קיצור של Marketing Communication, ובעברית – תקשורת שיווקית) היא תחום המשלב בין עולמות השיווק, הפרסום, התקשורת והמכירות, הכולל את כל הדרכים והשיטות להעברת מסר שיווקי ופרסומי לקהל המטרה – החל מדרכי הפרסום המסורתיות (קמפיין טלוויזיוני, לדוגמא), דרך אירועי השקה נוצצים וכלה בחלוקת מחזיקי מפתחות (או כובעים או כל דבר אחר) הנושאים את לוגו החברה או את המסר השיווקי שברצונה להעביר. זוכרים את החולצות של nokia - connecting people? חולצות אלו הפכו למותג מבוקש בפני עצמו, וכל אדם שלבש אותן תרם למעשה לפרסום חיובי של החברה מבלי לקבל על כך כל תמורה. זו עבודת מרקום מוצלחת.
המרקום הוא חשוב עד מאד להצלחת העסק – והביקוש לאנשי מקצוע בתחום עולה בהתמדה. אז אם אתם מתעניינים בלימודי מרקום, שיקנו לכם את מיטב הידע והכלים בתחום – קורס מרקום הוא בהחלט מה שאתם צריכים. בקורס תלמדו לארק את רזי מקצוע השיווק והתקשורת, אלא את כל הטיפים הקטנים שאיש המרקום חייב לדעת כדי לגרום לעסק להיות מוכר כחיובי, רצוי, ולהגדיל את קהל הלקוחות.
למי מתאים ללמוד קורס מרקום MARCOM - תקשורת שיווקית?
לימודי מרקום – תקשורת שיווקית מיועדים, בראש ובראשונה, לעובדים בתחומי השיווק, הפרסום והתקשורת, כמו גם למנהלים ואנשי מכירות, המעוניינים לרכוש ידע רב ושלל כלים בתחומי התקשורת השיווקית – ובכך להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ואף לפתוח לעצמם שלל אפשרויות תעסוקה והתקדמות מקצועית. אך אם אינכם בעלי ניסיון בתחומים אלו - אל חשש. גם מי שאינו בעל ניסיון במכירות או שיווק, יכול בהחלט להרשם לקורס התקשורת השיווקית ולהעשיר את ידיעותיו ואת יכולותיו המקצועיות.
אם אתם מתעניינים בלימודי MARCOM, אולי תגלו עניין גם בקורס קופירייטינג, קורס שיווק ופרסום, קורס שיווק באינטרנט, קורס כתיבה שיווקית, קורס יחסי ציבור ומגוון קורסים נוספים מהתחום.
מה הם תנאי הקבלה לקורס מרקום MARCOM - תקשורת שיווקית?
מכללות רבות שמציעות לימודי תקשורת שיווקית אינן מציבות כלל תנאי קבלה בפני המועמדים – וכל המעוניין מוזמן לבוא וליהנות מלימודים מרתקים אלו. מכללות אחרות, לעומת זאת, מקבלות אל שורותיהן רק בעלי תעודת בגרות מלאה (לעיתים אף דורשות המכללות כי המועמדים יהיו בוגרי תואר ראשון), בעלי רמת אנגלית טובה וניסיון מעשי בעבודה רלוונטית (שיווק, פרסום וכו'). לכן כדאי לברר האם המכללה בה אתם מעוניינים ללמוד את הקורס מציעה קורס מקיף לחסרי ניסיון בתחום, או קורס מקצועי לאנשים בעלי ניסיון.
בחלק מהמכללות ייתכן ותידרשו לעמוד בהצלחה בריאיון אישי, הבודק את מידת התאמתכם ללימודים ולעיסוק בתחום.
מה משך קורס מרקום MARCOM - תקשורת שיווקית?
משך הלימודים בקורס תקשורת שיווקית – MARCOM נע, בדרך כלל, בין שלושה חודשים לחצי שנה, ומרבית הקורסים בתחום כוללים בין 60 ל-120 שעות לימוד אקדמיות.
אם אתם מעוניינים להשתלב בלימודי מרקום, אך חושבים כי סדר יומכם העמוס יקשה עליכם להשתלב בקורס – יש לנו חדשות שוודאי תשמחו לשמוע: מכללות רבות בתחום מציעות לכם אפשרות ללימודים בשעות הערב ו/ או בימי שישי בבוקר – כך שגם אם אתם עובדים במשרה מלאה (או עסוקים מכל סיבה אחרת) תוכלו להשתלב בלימודים בקלות, בשעות והזמנים הנוחים והמתאימים לכם ביותר.
מה לומדים בקורס מרקום MARCOM - תקשורת שיווקית?
תכנית הלימודים בקורס MARCOM – תקשורת שיווקית היא עשירה ומרתקת עד מאד, והתלמידים בקורס נהנים לא רק מהכשרה עיונית ותיאורטית מקיפה ומעמיקה בתחום – אלא גם מהכשרה מעשית איכותית, הכוללת השתתפות בסטאז' (פרקטיקום)– כחלק מהקורס עצמו או מיד בסיומו (בחלק מהמכללות ומוסדות הלימוד בתחום).
לעיתים קרובות כוללים לימודי מרקום את התכנים והנושאים הבאים: מהות התפקיד של מנהל מרקום, עקרונות בשיווק, תמהיל תקשורת שיווקית משולבת, תורת המותגים, ניהול משימות מרכזיות, פרסום ותקשורת שיווקית, שיווק באינטרנט, אסטרטגיות עבודה בתחום פרסום ותקשורת, פיתוח הזדמנויות עסקיות, יחסי ציבור, קידום מכירות, ייזום וניהול תערוכות, כנסים, השקות מוצר, ימי עיון, קמפיינים, כלי תקשורת שונים, שיווק מקומי ושיווק חו"ל, כלים ניהוליים, ניהול פרויקטים מורכבים, טכנולוגיות וחומרים בשירות המרקום ועוד.
במה עוסקים בוגרי קורס מרקום MARCOM - תקשורת שיווקית?
בוגרי לימודי מרקום – תקשורת שיווקית, אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הקורס (כגון נוכחות בשיעורים והשתתפות בפרקטיקום), יהיו זכאים לתעודת גמר מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם. תעודה זאת תפתח בפניכם דלת אל עולם מרתק של מכירות, שיווק, ותקשורת. בתור אנשי מרקום תוכלו להשתלב כמעט בכל חברה, גדולה כקטנה, לתפקיד הקשור למרקום או יחסי ציבור. האפשרויות כאן הן בלתי מוגבלות: חברות הייטק, ארגונים חברתיים, חברות סטראט אפ, קניונים, רשתות שיווק, רשתות אופנה ועוד. גם אפשרויות הקידום לתפקיד מנהל מרקום הן רבות, ואם תרצו להמשיך להתפתח בתחום, תוכלו גם ללמוד קורסים נוספים, כגון עריכת תוכן, או תואר ראשון בפרסום.
מודעה