ClickCease

המכללה לניהול

קורס מנהל עסקים וניהול כללי

המכללה לניהול

קורס מנהל עסקים וניהול כללי

המכללה לניהול מציעה קורס מנהל עסקים וניהול כללי - שיווק דיגיטלי ומנהלי קמפיינים ממומנים / משאבי אנוש / יזמות עסקית / ניהול אסטרטגי וחשבונאות עסקית.

הקורס מנהל עסקים וניהול כללי לא בפיקוח משרד התמ"ת.

הלימודים מתקיימים בחיפה.

מידע כללי

תחום הניהול חווה שינויים רבים בשנים האחרונות, בשל התפתחויות הטכנולוגיה והחידושים בכל תחומי החיים. מיומנויות ניהול וכלים עסקיים ישומיים הינם חיוניים לפיתוח קריירה עסקית מצליחה, והבאת הארגון לשגשוג כלכלי. בהתאם לכך, פותח קורס מנהל עסקים וניהול כללי במכללה לניהול. קורס איכותי זה, מקנה למשתתפים בו את מלוא הידע הדרוש לאיוש משרות ניהוליות במגוון מישורים, ומעניק להם כלים להתמודדות עם אתגרים בתחום.

קהל היעד


  • לעוסקים או למעוניינים לעסוק בתחום הניהול.
  • למעוניינים לרכוש ידע רחב, עיוני ומעשי, במנהל עסקים.

תנאי קבלה

ללימודים יתקבלו מועמדים בעלי השכלה תיכונית מלאה, בעלי ידע בתפעול מחשב (מומלץ לעבור קורס ביישומי המחשב).

משך הלימודים

הלימודים נמשכים כשנה וחצי ומתקיימים אחת בשבוע.

תכנית הלימודים

תכנית הלימודים בקורס מקנה למשתתפיה ידע נרחב בפיתוח חשיבה שיטתית, ומסייעת להם להרחיב את יכולת הניתוח וההערכה של בעיות ניהול. התכנית כוללת מגוון עשיר של תכני לימוד תיאורטיים, כמו גם התנסויות, תרגולים וסדנאות.

בין נושאי הלימוד: תורת השיווק, יצירתיות, כושר ארגון, אסרטיביות, ניהול מערך השיווק, ניהול אסטרטגי, שוק ההון, מימון וקבלת החלטות, ניהול בינלאומי, גישות המנהיגות, מוטיבציה של עובדים, יחסי עבודה ודיני עבודה, ניהול צוות, תפעול, כספים, הקמת חברה, בנקים מסחריים ובנקים ייעודיים, סוגי ריביות ועוד.

סמסטר א' – שיווק דיגיטלי ומנהלי קמפיינים ממומנים(PPC)
(Google, YouTube, Facebook, Instagram…)

הכנה לבחינות של משרד העבודה – מנהל קמפיינים ממומנים
הקניית ידע רחב במיומנויות ניהול השיווק וחשיפה לתיאוריות יישומיות.
  • הובלת תנועה לאתרים ולהפוך תנועה ללקוחות
  • היבטי השיווק והפרסום הדיגיטלי
  • מבוא לעולם השיווק
  • בניית מותג
  • מבוא לMarketing Analytics
  • פרסום אורגני – Organic media
  • פרסום ממומן – Paid media
  • משיכת גולשים והמרה שלהם ללקוחות. נקיים מדידה ובקרה באופן שוטף על אפיקי השיווק השונים
  • מחקר שוק מקיף לאיתור קהלי יעד ומחקר מילים ומתחרים
  • כתיבה ויצירת תוכן שיווקי מניע לפעולה
  • ניהול קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדוורדס (SEM)
  • ניהול קמפיין פרסום ממומן ברשת בפייסבוק (Ads Manager & Power Editor)
  • עבודה מעשית עם גוגל אנליטיקס וכלי ניתוח ומדידה נוספים
  • קניית מדיה ברשת – משלב איתור מיקומים, תמחור, בחירת מודל עסקי, מדידה ושיפור יחס ההמרה
  • עבודה והתנהלות מול משרדי פרסום, סוכנויות מדיה קידום שותפים עסקיים
  • מציאת עבודה
  סמסטר ב' - ניהול אסטרטגי
  • הקניית ידע תיאורטי ויישומי בתחומי הניהול
  • ניהול אסטרטגי - פיתוח כישורים לקבלת החלטות ופתרון בעיות
  • כלכלה לחשבונאות וניהול - הקצאת משאבים, היצע וביקוש, הבנה כלכלית
  • מימון וקבלת החלטות - יידע פיננסי לקבלת החלטות תפעוליות ועסקיות
  • ניהול בינלאומי - משא ומתן בינלאומי, ארגונים רב לאומיים, ניהול גלובאלי
  • כלי ניהול במערכת הממוחשבת - POWER POINT, אקסל ,OUTLOOK, אינטרנט,WORD  
סמסטר ג'

חלק א' - ניהול משאבי אנוש
הקניית ידע בהיבטים אסטרטגים עסקיים וניהוליים בתחומי משאבי אנוש.
  • עקרונות בניהול משאבי אנוש - גיוס, קליטה, הדרכה ותגמול
  • יחסי עבודה ודיני עבודה
  • ניהול צוות - כלים וגישות, תקשורת בין-אישית
  • מוטיבציה של עובדים - עקרונות, תורת התהליך
  • תפקידי המודל - תכנון, ארגון ובקרה
  • גישות המנהיגות - שילוב, ניהול ומנהיגות
  • כלים ניהוליים - תכנון, בקרה, ניהול זמן, ניהול ישיבות, דיווח וקבלת החלטות
חלק ב' - חשבונאות ופיננסים
  • מונחים בכלכלה: ריבית, אמצעי תשלום, מדיניות מוניטרית
  • חישוביים מסחריים: שיקים, ריבית סולמית
  • מדד המחירים לצרכן והשפעתו על חישובים מסחריים
  • סוגי הבנקים בארץ והמבנה שלהם
  • מוסד כספי – הגדרתו אופן פעילותו ומהותו
  • סוגי הריבית
  • דו"חות כספיים
  • שוק ההון

קבלת הדיפלומה ותעודות

דרישות לקבלת דיפלומה של רשת המכללות הארצית - המכללה לניהול:
  1. עמידה בבחינות גמר בסיום כול סמסטר בציון 65 ומעלה.
  2. הגשת פרויקט גמר - בסיום המסלול.
  3. נוכחות חובה של %85 לפחות.
למסיימי התכנית שיעמדו בכל הדרישות, תוענק תעודת גמר במנהל עסקים וניהול כללי מטעם המכללה לניהול.
בנוסף, תוענק לבוגרים תעודה ממשלתית במנהל קמפיינים ממומנים (PPC) מטעם משרד הכלכלה/תמ"ת ותעודה מטעם המכללה לניהול יעדים.