תואר שני .M.Ed בייעוץ חינוכי
אורנים המכללה האקדמית לחינוך מציעה מגוון מסלולי לימודים לתואר שני, ובין השאר תואר שני .M.Ed בייעוץ חינוכי.
הלימודים מתקיימים בטבעון
לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי באורנים, המכללה האקדמית לחינוך הינו מסלול לימודים ייחודי המכשיר יועצים איכותיים, בעלי מוסר מקצועי ואישי גבוה ומכוונות ליעדים הבית ספריים, הנקבעים על ידי השירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך (שפ"י).
במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים למגוון אוכלוסיות ותרבויות ורוכשים מגוון מיומנויות בתחום איתור וזיהוי מצוקות של תלמידים, מורים ומערכת בית הספר, מיומנויות שיח עם פרטים, משפחות וקבוצות, התערבויות טיפוליות קצרות טווח וממושכות יותר, מיומנויות חקירה והתבוננות.
- תואר ראשון (B.A.; B.Ed.) ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון ממוצע של 80 ומעלה.
- תואר ראשון, שניתן על-ידי מוסד אקדמי בחו"ל, בציון ממוצע של 85 ומעלה בחוגים הנזכרים, ובתנאי שהתואר מוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
- סיום לימודי השלמה בציונים הנדרשים בכל אחד מהקורסים
- ידע באנגלית ברמה של מתקדמים 2 או פטור למטרות אקדמיות.
הלימודים פרושים על פני שנתיים וכוללים: לימודים עיוניים, סדנאות מעשיות, וסמינריונים. עבודת הגמר היישומית תיעשה בשנה השנייה ללימודים עם אפשרות להשלמה בשנה השלישית. במקרים מיוחדים ובאישור ראש התכנית תתאפשר פרישת לימודים לשלוש שנים.
היקף הלימודים – 24 ש"ש
18 ש"ש - עיוניות וסדנאיות
4 ש"ש - הדרכה קבוצתית
12 ש"ש - עבודה מעשית מודרכת (יום עבודה בן 6 ש"ש בכל שנה) תיחשבנה כ-2 ש"ש ממניין השעות בתכנית.
היקף הלימודים במסלול המחקרי (עם תזה) הוא 22 ש"ש. הלומדים במסלול המחקרי יידרשו ללמוד בסמינריון ייעודי ובקורס מחקר מתקדם. הסטודנטים ישלימו את לימודיהם הפורמליים בשנתיים ובשנה השלישית יבצעו את עבודת התזה בלבד (בכפוף לתקנון שכר לימוד).
ימי הלימוד (מותאמים לאופק חדש)
יום ב' בשבוע – 14:00 – 19:00
יום ג' בשבוע – 14:00 – 20:30
מתכונת הלימודים
ימים ב' וג' אחר הצהריים וקורסים מקוונים/מרוכזים (יום ב' 19:00-14:00, יום ג' 20:30-14:00)
יום לעבודה מעשית (פרקטיקום) במשך שנתיים.
לימודי החובה:
שיעורי מחקר (כמותי ואיכותני) העוסקים בעיצוב חשיבה מדעית שתשמש לשם תכנון, ביצוע וכתיבה של הסמינריונים ועבודת הגמר היישומית או המחקרית, עקרונות ראשוניים של שילוב היועץ במערכת החינוך; הקניית מיומנויות יסוד בריאיון הייעוצי, הנחיית קבוצות תוך היכרות עם מאפייני תקשורת בין-אישית, זהות תפקיד היועץ החינוכי והיוועצות.
לימודי התשתית בייעוץ חינוכי:
מוצעים מבחר נושאים להעמקת הידע בתחומים של הקשר בין המערכת הבית-ספרית לייעוץ החינוכי, וביניהם התבוננות מערכתית בבתי הספר, למידה והתנסות בהנחיית קבוצות של תלמידים, הורים ומורים, התוודעות להיבטים התרבותיים והחברתיים בעבודת היועץ והיכרות עם דרכי הזיהוי של תלמידים בסיכון גבוה.
כלים בשירות היועץ:
יייחודה של התכנית לייעוץ חינוכי באורנים הוא באוריינטציה הייעוצית-טיפולית. מוצעים מגוון של כלים ייעוצים-טיפוליים, כגון: התמודדות במצבי חירום וטראומה, מיומנויות ראיון מתקדמות, תכניות התערבות, מניעת פגיעה והתעללות בילדים ועוד.
סמינריונים:
הסמינריונים הם קורסים בהיקף מורחב, המכוונים את הסטודנט ללמידה וחקירה בנושא מתחום עבודת היועץ החינוכי. בסמינריונים, הסטודנטים נדרשים להתמודדות עם שאלת מחקר בהיבטים מתודולוגיים כמו גם התבוננות וקריאה ביקורתית מעמיקה של ספרות מקצועית.
בסיום הלימודים במסלול לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי באורנים, המכללה האקדמית לחינוך מקבלים הבוגרים תואר שני מוכר וזכות להירשם בפנקס היועצים על פי התקנון של שפ"י.