ClickCease

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
יועצת לימודים
לימודים
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומאשר/ת קבלת מידע והצעות בטלפון, בדוא"ל, במסרון וכדומה‎‎

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים מציע לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית.

יועצת לימודים
לימודים
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומאשר/ת קבלת מידע והצעות בטלפון, בדוא"ל, במסרון וכדומה‎‎

מידע כללי

תוכנית הלימודים לתואר השני בפסיכולוגיה חינוכית נבנתה במטרה להכשיר את הסטודנטים לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים במסגרות חינוכיות ופרטניות באוכלוסיות בטווח גילאים רחב: ילדים בגיל הגן, ילדי ביה"ס ומתבגרים.

מטרת התכנית הינה להכשיר אנשי מקצוע להתערבות רב מערכתית בראיה אינטגרטיבית הכוללת עבודה עם ילדים, הורים ומשפחות, אנשי צוות של המערכת החינוך וצוותים רפואיים ופרה-רפואיים. הסטודנטים יוכשרו להיות מאבחנים ומטפלים בעלי יכולת להפעיל מגוון גישות טיפוליות ומניעתיות וכן התערבות במצבי משבר.

הכשרת הפסיכולוג החינוכי מרתקת וכוללת התמחות באיבחון, התערבות טיפולית ומניעתית, יעוץ והדרכה בנושאים ייחודיים לפסיכולוגיה החינוכית וגם בנושאים המשיקים לתחומים נוספים. במהלך הלימודים מעמיקים הסטודנטים  ולומדים גם תהליכים התפתחותיים תקינים ופתולוגים, רגשיים, קוגניטיביים, חברתיים, ולימודיים.

בפני בוגרי התוכנית עומדות אפשרויות תעסוקה רבות הן במגזר הציבורי ובמערכות החינוך בשפ"חים (שירות פסיכולוגי ייעוצי), גני ילדים ואוניברסיטאות והן באופן פרטי בקליניקה עצמאית באבחון, יעוץ וטיפול בילדים ומתבגרים המתקשים בלימודים ו/או סובלים מקשיים רגשיים וחברתיים. בנוסף, לפסיכולוג החינוכי תחומי עיסוק ייחודיים ובלעדיים כדוגמת מתן אבחונים פסיכודידקטיים.

תנאי קבלה

  • תואר אקדמי ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות בלבד.
  • ממוצע של 89 ( 88.5 ) לפחות בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון של לפחות 90 במבחן המתא"ם או
  • ציון של 110 במבחן המתא"ם – למועמדים שהממוצע בקורסי הפסיכולוגיה והמתודלוגיה נמוך מ- 88.5 ולא נמוך מ- 85 או
  • ממוצע של 94 בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון של 87 לפחות במבחן המתא"ם.
  • מועמדים בעלי דוקטורט שהינם בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה לא נדרשים בבחינת המתא"ם.
  • התחשבות בתוצאות מבחן GRE, Subject Test Psychology כתחליף לבחינת המתא"ם – ממוצע של 70% בשלושת החלקים.
  • מועמדים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה מח"ול, השקול לתואר ישראלי, יידרשו להציד ציון של 110 לפחות בבחינת המתא"ם/GRE כפי שמפורט דלעיל.

משך הלימודים

תכנית הלימודים מתפרשת על פני ארבעה סמסטרים רציפים, שנתיים. הלימודים יתפרסו על פני פעמיים בשבוע בין השעות 9:00-16:30. בנוסף, ישובצו הסטודנטים לפרקטיקום בשדה ביום נוסף.

תכנית הלימודים

בין נושאי הלימוד: התפתחות קוגניטיבית, אסטרטגיות למידה, טיפול פסיכולוגי בילדים ובנוער, מצב חירום ומשבר - הערכה והתערבות, יסודות הטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי ועוד.

החל מהסמסטר הראשון  ללימודים ישובצו הסטודנטים לפרקטיקום בהיקף של 500 שעות במוסדות הרלוונטיים להכשרת פסיכולוגים חינוכיים. 
בשנה הראשונה ללימודים, ילמדו הסטודנטים באחד מימי הלימוד עד לשעה 17:30. בנוסף לימי הלימוד הפרונטליים, ישובצו הסטודנטים לימי פרקטיקום בשדה המקצועי.