מטרת תכנית הלימודים הינה להכשיר ולחנך אחים ואחיות אקדמאים לפיתוח יכולת גבוהה של חשיבה קלינית, ביקורתית, מוסרית ולקיחת אחריות חברתית. התכנית נועדה להכשיר בוגרים בסיעוד לתפקד בסביבות מורכבות ומשתנות של מערכת הבריאות, המאופיינות בשינויים מתמידים. כל אלו תוך, מחויבות למיצוי הפוטנציאל המקצועי ושותפות במחקר לפיתוח איכות וידע חדש בסיעוד ובמדעי הבריאות.
תוכנית הלימודים מעניקה לסטודנטים ידע קליני, ידע בחשיבה מדעית, מחקר ומיומנויות טיפוליות הבאים לידי ביטוי במקצועיות בקרב קהילה ובזמני טיפול ואישפוז.
בנוסף לתוכנית הגנרית לתואר ראשון בסיעוד האקדמית עמק יזרעאל מציעה 2 תוכניות לימוד נוספות בתחום:
1. תוכנית ייחודית לבני/בנות הקהילה האתיופית
מטרת התוכנית להכשיר את בני הקהילה האתיופית סטודנטים וסטודנטיות כאחד למקצוע הסיעוד.
הסטודנטים המשתתפים בתכנית זכאים לליווי אישי וסיוע לימודי במידת הצורך ולמלגת קיום חודשית מטעם התכנית
2. תכנית הסבת אקדמאים ל .B.A בסיעוד
התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון מוכר על ידי המל"ג במקצועות שאינם סיעוד, לצורך קבלת תואר אחות מוסמכת. התוכנית אורכת שנתיים וחצי ומורכבת מ – 7 סמסטרים.
מטרת התוכנית הינה להקנות לבוגריה ידע, מיומנויות וגישות בתחום מקצוע הסיעוד.
התנסות מעשית - הכשרה קלינית
ההכשרה מתקיימת במוסדות בריאות ברחבי הארץ.
קיימת התחשבות בצרכי הסטודנטים וזמינות השדות הקליניים ויתבצע ע"י היחידה הקלינית.
ההכשרה מתבצעת בשנים ב', ג, ו- ד' ללימודים.
שנה ב': הכשרה קצרה ומטרתה חשיפה לעשייה קלינית, סמוך לתחילת סמסטר ב'.
תכנית הלימודים כוללת לימודים אקדמיים, תיאורטיים ויישומיים, שיתקיימו בקמפוס האקדמי עמק יזרעאל. ההכשרה הקלינית מתבצעת במסגרת מרכז הסימולציה ובמרכזים רפואיים – בתי חולים ומרפאות בקהילה.
שנים ג' ו - ד': בכל סמסטר יוקדשו שלושה ימי לימוד בשבוע לצורך הכשרה.
במסגרת ההכשרה הקלינית ישולבו הסטודנטים בבתי חולים ובמרפאות בקהילה בתחומים הבאים: סיעוד החולה הפנימי, סיעוד החולה הכירורגי, סיעוד האישה, סיעוד הילד, סיעוד בריאות הנפש, רפואה דחופה, סיעוד בקהילה והכשרה קלינית מתקדמת.
הלימודים הקליניים מלווים בתרגולים מדמים טיפול סיעודי מקצועי, המונחים על ידי אחים ואחיות בכירים. התרגול כולל: מיומנויות כפיים, חשיבה קלינית, התמודדות עם דילמות אתיות וקבלת החלטות.
כולם יחדיו מהווים חלק מתהליך מתן טיפול סיעודי למטופל המדמה מצבים מהמציאות.
סביבת לימוד בטוחה זו, מאפשרת למתאמן לטעות ולתקן את טעויותיו ללא פגיעה במטופלים, תוך שמירה על תרבות בטיחות המטופל.