בשנים האחרונות ניתן לראות כי הארכת תוחלת החיים הביאה לכך שתקופת הזקנה והחיים לאחר הפרישה מהעבודה מתחלקת לשתי תקופות שונות זו מזו: הגיל השלישי המאופיין בעצמאות תפקודית והגיל הרביעי בו עולה המוגבלות והתלות של האדם.
תקופת החיים לאחר הפרישה מתארכת ומציבה אתגרים לא רק בפני האדם שיצא לגימלאות אלא גם על המשפחה והקהילה. על מנת להגיע להזדקנות מוצלחת, תוך שמירת העצמאות, מיצוי היכולות, התפתחות אישית ומציאת משמעות לחיים לאחר הפרישה, נדרשים שיהיו בקהילה אנשי מקצוע ובעלי תפקידים מיומנים.
אלה יהיו בעלי יכולת פיתוח והובלה של שירותים ופרויקטים קהילתיים, ויוכלו לתת ייעוץ מקצועי מתוך ראייה הוליסטית ורחבה. התוכנית נועדה להכשיר אנשים בעלי מיומנויות וידע נרחבים, תיאורטיים ויישומיים כאחד, אשר יוכלו להשתלב בעשייה הקהילתית והמחקרית, ולתרום לאיכות החיים של האוכלוסייה המבוגרת ובני משפחותיהם.
תכנית הלימודים מכוונת להקניית ידע תיאורטי ויישומי כאחד. היא כוללת קורסי ליבה בתחום זקנה, משפחה וקהילה וכן סדנאות יישומיות, על מנת להקנות מיומנויות נרחבות בתחומי הייעוץ המגוונים: מבוא לגישור וגישור ויישוב סכסוכים בזקנה; מיומנויות ייעוץ וסוגיות בייעוץ גרונטולוגי; פיתוח וניהול פרויקטים בקהילה.
*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג, כמקובל בתכניות לימודים חדשות.