מהי משכורת ממוצעת של פרסומאי?
לימודי פרסום הינם לימודים מבוקשים ופולאריים למדיי, המושכים מידי שנה רבים החולמים להשתלב בתעשייה זו. אחד היתרונות הגדולים של תחום הפרסום הוא האפשרות לשלב נטיות יצירתיות בעבודה רווחית, יוקרתית ודינאמית, כמו גם הסיפוק הנלווה להצלחה של מוצר אשר היית אחראי על פרסומו ושיווקו. היצע המשרות בתחום הפרסום גדל משמעותית בשנים האחרונות, עם הצטרפותן של רשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט למשחק השיווקי. הפרסומאי נדרש להיות מעודכן בטרנדים החמים ביותר, על מנת להגיע לקהל יעד רחב יותר. כיום, נדרשים אנשי מקצוע בתחום הפרסום לכלים ומיומנויות ממוקדים, שייסייעו להם להתבלט בשוק התחרותי.
ניתן ללמוד פרסום במוסדות לימוד רבים, המציעים מגוון נרחב של קורסים בתחום – החל מקורסים ממוקדים וקצרים (כמו קורס פרסום ברשת חברתית), דרך קורסים כלליים וארוכים יותר (קורס קופירייטינג), וכלה בתארים אקדמיים מתקדמים (תואר שני במנהל עסקים בהתמחות בשיווק, לדוגמא). בין אם תבחרו לעבוד כשכירים באחת מחברות השיווק והפרסום המובילות בישראל, ובין אם תעדיפו לצאת לדרך עצמאית ולהעניק את שירותיכם כפרילנסרים לארגונים ציבוריים כמו גם לחברות פרטיות, עבודה כפרסומאים תקנה לכם הכנסה נאה במיוחד. אם גם אתם שוקלים להצטרף ללימודי פרסום, אך מעוניינים לקבל מידע אודות גובה השכר שיצפה לכם בסיומם, הגעתם למקום הנכון – להלן תמצאו מידע רב אודות תנאי השכר בתחום הפרסום.
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות כמה מרוויחים בענף הפרסום??
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על כמה מרוויחים בענף הפרסום??
מידע כללי
שכרם של עובדים בתחום הפרסום מושפע משלל גורמים – הוותק והניסיון בתפקיד, היקף המשרה, סוג התפקיד ודרגתו (פלנר, קופירייטר, תקציבאי וכו'), מקום העבודה הספציפי, וגורמים רבים נוספים. שוק הפרסום הינו שוק תחרותי ודינאמי בעל ביקוש רב. ההיבט הכספי משמעותי עבור כל אחד מאיתנו, ועל אחת כמה וכמה בתחום הפרסום השוקק, שכר נאה בצידו.
בעמוד זה תוכלו לקרוא מידע רב על תנאי השכר של עובדים שונים בענף הפרסום ותוכלו להבין כמה מרוויח פרסומאי, החל מהשנים הראשונות לעבודה בתחום, ועד להגעה לתפקידים ניהוליים הכוללים תנאי העסקה מצוינים ושכר גבוה מהממוצע במשק.
בעמוד זה תוכלו לקרוא מידע רב על תנאי השכר של עובדים שונים בענף הפרסום ותוכלו להבין כמה מרוויח פרסומאי, החל מהשנים הראשונות לעבודה בתחום, ועד להגעה לתפקידים ניהוליים הכוללים תנאי העסקה מצוינים ושכר גבוה מהממוצע במשק.
שימו לב: הנתונים המופיעים להלן יכולים להשתנות ולהתעדכן מעת לעת.
כמה מרוויחים בענף הפרסום?
קבלת פרטים ללא כל התחייבות
השכר בענף הפרסום על פי התפקיד*
התפקיד אותו ממלא העובד בתחום הפרסום הוא אחד הגורמים בעליי ההשפעה הגדולה ביותר על גובה המשכורת החודשית.
חשוב לזכור, כי בניגוד לענפים רבים אחרים, התפקיד בענף הפרסום מהווה אינדיקציה לא רעה גם לוותק והניסיון של העובד הממלא אותו, שכן רב העובדים בענף התחילו עבודתם בתפקידים זוטרים למדיי ואט אט התקדמו לתפקידים הניהוליים הבכירים.
בין אם התחלת כעובד זוטר בענף התקציבאות, הפלנינג או הקריאיטייב, אם תתמיד ותוכיח את עצמך בעבודה תוכל להגיע לאחר שנים ספורות לתפקיד סמנכ"ל.
להלן רשימת המשכורת החודשית הממוצעת לתפקידים השונים בענף הפרסום: שכר ממוצע של מנכ"ל משרד פרסום: 40,000 ₪, שכר של סמנכ"ל לקוחות במשרד פרסום: 25,000-35,000 ₪, שכר של סמנכ"ל קריאייטיב: 25,000-35,000 ₪, שכר סמנכ"ל פלנינג: 25,000-35,000 ₪, שכר סמנכ"ל כספים: 35,000 ₪, שכר סמנכ"ל מדיה: 25,000 ₪, שכר של מנהל קריאייטיב: 18,000-25,000 ₪, שכר של ארט בכיר: 15,000 ₪, שכר ממוצע של ארט דירקטור : 8,000-10,000 ₪, שכר ארט דירקטור מתחיל: 5,500 ₪.
שכר קופירייטר בכיר: 12,000 ₪, מהו שכר של קופירייטר? 10,000-12,000 ₪, קופירייטר מתחיל: 5,500 ₪, מנהל סטודיו: 10,000 ₪, טרפיק: 8,000 ₪, מפיק: 10,000-14,000 ₪, מנהל תיקי לקוחות: 18,000 ₪, סופרווייזר: 12,000-14,000 ₪, תקציבאי בכיר: 10,000-12,000 ₪, תקציבאי: 6,000-8,000 ₪, תקציבאי מתחיל: 5,500 ₪, פלנר בכיר: 12,000-14,000 ₪, פלנר מנוסה: 12,000 ₪, פלנר: 8,000-10,000 ₪, מידען: 6,000 ₪, מנהל תוכן שיווקי: 14,000 ₪, מנהל מדיה: 16,000 ₪, מדיה פלנר/בייר בכיר: 12,000 ₪, מדיה פלנר/בייר: 8,000-10,000 ₪.
לאור נתונים אלו, ניתן לראות כי אף שבוגרי הלימודים בתחום מתחילים, בדרך כלל, את עבודתם בתחום במשכורת הקרובות לשכר המינימלי, לאחר צבירת ניסיון קצרה הם יכולים להגדיל את משכורתם החודשית ולהגיע למשכורת נאות, הסובבות סביב ממוצע השכר במשק. לאחר שנים נוספות של צבירת ניסיון יכולים העובדים להשתלב בתפקידים ניהוליים בכירים ולקבל משכורות גבוהות בהרבה, או אף לצאת לעצמאות ולפתוח משרד פרסום משלהם.
*הנתונים לקוחים מתוך סקר ADMAN, 2014.
השתלבות בשוק העבודה
ההשתלבות בעבודה בענף הפרסום והשיווק אינה פשוטה כלל – וכבוגרי תואר או קורסים בתחום כדאי שתתכוננו לחיפושי עבודה מאומצים יחסית. אולם – אם תתמידו בניסיונותיכם בסיר להניח כי במוקדם או במאוחר תצליחו להשתלב בעבודה המתאימה לכישוריכם – וברגע שתמצאו מקום עבודה מתאים – תוכלו להתקדם אט אט בסולם הדרגות המקצועי.
במשק הישראלי פועלות מגוון רחב של חברות פרסום, המציעות משרות התחלתיות לקופירייטרים ואנשי שיווק, כמו גם משרות ניהוליות לבעלי ניסיון קודם בתחום והכשרה מתאימה.
במשק הישראלי פועלות מגוון רחב של חברות פרסום, המציעות משרות התחלתיות לקופירייטרים ואנשי שיווק, כמו גם משרות ניהוליות לבעלי ניסיון קודם בתחום והכשרה מתאימה.
כמה מרוויחים בענף הפרסום?
קבלת פרטים ללא כל התחייבות
סיכום
עולם הפרסום מציע לעובדיו שלל תפקידים מרתקים ועבודות מאתגרות, וחשוב לציין כי רבים מהפונים לעסוק בתחום לא עושים זאת ממניעים כלכליים גרידא.
לעיתים אין זה קל כלל להשתלב בעבודה ראשונית בענף, עקב בוגרי לימודים רבים המעוניינים להשתלב בו, ובנוסף לכך – המשכורות ההתחלתיות נמוכות יחסית. אולם, מי שיתמיד בעבודתו יוכל לזכות בקידום מהיר יחסית, לאחר שנים ספורות, ובמהרה יוכל אף הוא להתחיל להרוויח יותר מהשכר הממוצע במשק.
מודעה
מחפש כמה מרוויחים בענף הפרסום??