מערכת החינוך כיום משלבת בתוכה, כבר מגיל הגן, ילדים בעלי יכולות לימודיות שונות וביניהם ילדים בעלי לקויות למידה וקשיי קשב. הגישה החינוכית מכירה בשונות בין התלמידים ומאמינה שבית הספר יוכל להיענות לצורכיהם של כל התלמידים. תפקיד המורה למצוא דרך ללמד את תלמידיו תוך אפשרות לכל תלמיד למצות את יכולותיו מחד ומאידך יש לצמצם את הפערים בתוך הכיתה.
הוראה מתקנת מכוונת לצורכי התלמיד שאינו מצליח לתפקד בהתאם למצופה ממנו בכיתתו וזאת על פי רמתו השכלית והרגשית או התקשורתית ואיננו עומד בנורמת ההישגים הנדרשים בכיתתו, עקב קשיו הנוכחיים. מטרת תכנית הוראה מתקנת היא להעמיק את הידע בתחום לקויות למידה, קריאה כתיבה וחשבון, לתת כלים ואסטרטגיות בידי המורים והגננות המותאמים לשונות התלמידים ולהוראה דיפרנציאלית.
אחד הכלים המרכזיים בתוכנית הוראה מתקנת הוא המשחק הדידקטי שהינו כלי העונה על צרכים חינוכיים תוך המחשה דידקטית חוויתית. המשחק מסייע למורה מצד אחד ולתלמיד מצד שני בשלבי הלמידה השונים בהקנייה, התרגול והביסוס. המשחק תורם למוטיבציה בלמידה, תורם לבניית ביטחון עצמי יעיל משום שהוא מזמן למידה טבעית, מטרות הלמידה מושגות בצורה עקיפה ומאפשרות לתלמיד המתקשה לצבור חוויות של הצלחה.